.. to Adelaide!

22 augustus 2015 - Yankalilla, Australië

Nieuwe dag en in de bus opweg naar Kangaroo Island even tijd om bij te schrijven tot aan vandaag!
De derde dag van de tour met Groovy Grapes van Melbourne to Adelaide stonden we weer vroeg op. We gingen naar een waterval, Mckenzie Falls. Hoewel het niet de meest spectaculaire waterval ever was, was het wel erg mooi om te zien. Het geluid van water werkt altijd rustgevend bij mij. Je kan je wel voorstellen, dat ik ondanks dat ik tijdens de tour steeds op belachelijk vroege tijden moet opstaan, helemaal zen word hier. Niet alleen vanwege de prachtige omgeving, maar ook vanwege de Ozzy-lifestyle. Tot op de dag dat ik aankwam in Melbourne dacht ik dat het wel mee zou vallen met de mate van de 'laidback'-heid hier. Maar ik zweer je, niemand heeft hier haast en ik vind mezelf daarom soms erg vervelend. Dan sta ik in de rij bij de kassa in de supermarkt en dat duurt dan super lang. Ik sta mezelf dan op te vreten. Dan stel ik mijzelf de vraag 'moet je ergens heen dan?', waarna ik mezelf dwing om dan maar gewoon lekker om me heen te kijken en alles op me in te laten werken. Heerlijk! Geen gehaast zoals in Nederland. In Nederland leeft iedereen om te werken en hier werkt iedereen om te leven. Ik denk dat ik zo het beste het verschil tussen Nederland en Australië kan beschrijven.
Goed, niet teveel afdwalen. Wat ik heb geleerd tijdens deze tour, is dat bosbranden met opzet worden gecreëerd. Klaarblijkelijk is dat goed voor de vegetatie. Na het bekijken van de waterval konden we een korte hike doen ongeveer anderhalf uur. We volgden een pad langs de rivier, steeds naar beneden (thank god, zoals Caro en Marloes weten ben ik geen fan van wandelingen naar boven :p). We werden beneden weer opgepikt door onze busdriver, om onze weg naar Adelaide te vervolgen. Ik dacht dat er geen eind aan kwam. Niet te geloven om wat voor een afstanden het gaat. Je wordt nog net niet uitgelachen als je zegt dat je binnen 2 a 3 uur aan de andere kant van Nederland bent! In Adelaide werden we allemaal bij hostel afgezet. Inmiddels konden we allemaal goed met elkaar overweg dus op twee Italianen en twee Nederlandse jongens na zijn we met zn alleen uit eten gegaan. Ook een geheel nieuwe ervaring, want we moesten hetgeen we wilden eten en drinken aan de bar bestellen en meteen afrekenen, ze kwamen niet aan tafel de bestelling opnemen. Vervolgens wilden we een poging doen tot stappen, but we failed! Adelaide was nog net niet uitgestorven, dus we hebben 1 drankje gedaan en zijn vervolgen weer terug gekeerd naar het hostel.
De volgende dag moest ik, ja alweer, vroeg op. Ik zou naar Barossa Valley gaan, een streek die bekend staat om zijn wijnen. Laat het nu toeval zijn dat deze dame niet vies is van een wijntje! Deze dagtour werd weer verzorgd door Groovy Grapes. Ik zat weer met nieuwe mensen in de bus, maar ik had vandaag even geen zin om teveel te socializen. Mag wel toch? We zijn naar vier verschillende wineries geweest, waar we steeds zes of zeven wijnen voorgeschoteld kregen. Geen hele glazen, een of twee slokjes, maar je kan je voorstellen dat dit toch wel aantikt! Na de derde winery voelde ik me dan ook lichtelijk aangeschoten, maar ik heb me gedragen. Tijdens het bezoek aan de vierde winery proefde ik echt geen verschil mee, alleen rood en wit was te onderscheiden ;). Eenmaal terug in Adelaide ben ik wat boodschapjes gaan doen. Ik had behoefte aan fruit, dus heb wat appeltjes gekocht. Die zijn het makkelijkst om mee te nemen. Die avond ben ik weer met hetzelfde groepje (twee Nederlandse meiden, een Duitse en een Italiaan) uit eten ff geweest bij een Italiaan. Erg lekker! Maar ik moet niet iedere avond uit eten gaan want dan ben ik binnen no - time blut :p Gelukkig heb ik nog een aantal tours te gaan waarbij het eten inclusief is...
Goed, binnenkort horen jullie hoe mijn tripje naar Kangaroo Island is geweest. Terwijl ik dit schrijf zit ik misselijk te wezen in het busje door het schrijven, maar zie ik ook dikke grijze laaghangende wolken en regen, dus ik hoop dat het geen complete flop wordt daar!
XOXO

1. Moekie:
    22 augustus 2015
    Aggemaarleuthet....... grappig dat je jezelf zo bekijkt ! En jouw overbezorgde dacht ook al : jee , met al dat uit eten is ze zo blut ;-) :-p zal duimen dat jullie het droog houden op deze tocht ! XXX
  2. Moekie:
    22 augustus 2015
    Moest natuurlijk staan : overbezorgde moeki !
  3. Hans:
    22 augustus 2015
    Hips..... geen verschil meer proeven? Dat doe je goed! Dus je bent straks helemaal zen en laidback.... ik ga me er vast op voorbereiden haha.
    Leef je uit snoopsey daar was het allemaal om te doen!
    XXX